آموزشی وتربیتی وحدت

منوي اصلي
درباره وبلاگ


سلام:ازاينكه براي مطالعهاین وبلاگ را انتخاب نموده ايد خوشحالیم.دراین وبلاگ با موضوع آموزشی وتربیتی مدارس تهیه شـــــــده است امیدوارم که مطالب این رسانه رضایت شما را جلب کرده و اوقات خوبی را سپری كنيد.
نظرات شمادرزيرهريك ازمطالب براي ارائه بهتر وبلاگ كمك شاياني به ما خواهدنمود لطفادرصورت امكان نظرخود راعلام فرمائيد.
ایمیل:vahdt86@yahoo.com

پروفايل من
موضوعات
لينک دوستان
  • مهندسی نواوران
  • گونش
  • پورتال وزارت آموزش و پرورش
  • اداره امور تربیتی خراسان شمالی
  • مسابقه بزرگ رشد آموزش ابتدایی
  • مدرسه اینترنتی تبیان
  • کارشناسی تکنولوژی وگروههای آموزشی بجنورد
  • آمورش وپرورش بجنورد
  • پورتال مدارس خراسان شمالی
  • مدرسه مجازی قرآن
  • شبکه رشد
  • معاونت آموزش ابتدایی
  • سازمان مدارس معارف
  • پرتال جامع مدارس هوشمند
  • طلوعي در آسمان محبت
  • ابتدایی شاهد
  • ابتدایی غنی ورزنه
  • آموزگاران ومعلمان ابتدایی
  • ابتدایی شاهد
  • ابتدایی طلوعي در آسمان محبت
  • آموزش ابتدایی
  • ابتدایی پسرانه احسان1 نطنز
  • پیوند اول تا ششم ابتدايي
  • ابتدایی - پایه پنجم
  • آزمون آنلاین
  • ابتدایی - زنگ املا
  • معلم ابتدایی
  • ابتدایی پسرانه شهدای فرهنگی
  • ابتدایی - آموزگاران
  • راهنمایی دخترانه شهدای ملی حفاری
  • راهنمایی سوده
  • راهنمایی نیکنام
  • راهنمایی شهید بهشتی اهواز
  • راهنمایی دخترانه امام رضا
  • دبیرستان پسرانه استعداد های درخشان برازنده مقدم یزد
  • دبیرستان عرفان
  • دبیرستان دکتر محمود افشار
  • دبیرستان دکتر مصاحب
  • دبیرستان شرافت
  • دبیرستان فرزانگان دخترانه 2 تهران
  • نخبگان منطقه 2 تهران
  • دبیرستان سلام تجریش
  • دارالفنون 13
  • دبیرستان خدیجه کبری
  • دبیرستان ماندگار البرز
  • استعداد های درخشان علامه حلی
  • مجتمع آموزشی سوده
  • مجتمع آموزشی معلم
  • سراج امین
  • تولید محتوای الکترونیک
  • کاتولوگ ملی اسلامی اسلیمی
  • مجموعه پيام‌هاي كوتاه
  • كلاس هفتــــ7ـــــم
  • پيوندهاي روزانه
    طرح درس قران اول ابتدایی (حروف نا خوانا)
    نوشته شده توسط رسول گلی زاده در تاريخ سه شنبه ۳ اردیبهشت۱۳۸۷

    طرح درس قران اول ابتدایی (حروف نا خوانا)

     

     

    هدف كلی :

    دانش آموزان با حروف ناخوانا آشنا شوند.

     

                اهداف جزئِی:

    1- دانش آموزان با مثالهایی از حروف ناخوانا در فارسی آشنا شوند.

    2- دانش آموزان بدانند که حروف ناخوانا را نمی خوانند.

    3- دانش آموزان با نوشتن حروف ناخوانا به صورت تو خالی آشنا شوند.

                                                                          

    اهداف رفتاری :

    پس از پایان درس از دانش آموزان انتظار می رود بتوانند :

    1- مثال هایی از کلماتی که حروف نا خوانا دارند بزنند.

    2- بگویند حروف نا خوانا به چه شکل نوشته می شوند.

    3- از روی لوحه حروف نا خوانا به درستی بخوانند.

    4- روی لوحه حروف نا خوانا را در کلمات پیدا کنند.

     

    روش تدریس :

     بحث گروهی – پرسش و پاسخ - نمایشی و .....

     

    رسانه های آموزشی

    ماژیک – تخته- کتاب – لوحه – نوار – ضبط صوت و....

     

     

     

    فعالیت های قبل از تدریس(3 دقیقه ):

    سلام واحوال پرسی -  حضور و غیاب – توجه به حالات روحی و روانی دانش آموزان- آماده کردن جو کلاس برای شروع درس

     

    تعیین رفتار ورودی:

    1- دانش آموزان باید با حروف  آشنا باشند.

    2- دانش آموزان باید بتوانند حروف نا خوانا را در فارسی تشخیص دهند.

     

    ایجاد انگیزه و آماده سازی(5 دقیقه ):

    نصب لوحه به تخته و خواندن سوره ی حمد به صورت گروهی

     

    ارائه ی درس(15 دقیقه):

    ابتدا دانش آموزان را به دو گروه تقسیم می کنیم و از یک گروه می خواهیم که یک آیه را بخواند و گروه دوم تکرار کند و تا پایان سوره این کار را ادامه می دهیم و اگر احساس کردیم که دانش آموزی به صورت انفرادی مشکل دارد از او می خواهیم تکی بخواند تا اشکالاتش رفع شود .

    و بعد یک بار سوره را برای یادگیری بیشتر از ضبط پخش می کنیم.

    بعد درس جدید را شروع می کنیم و می گوییم که امروز قرار است که درس جدیدی بیاموزیم و درس را با مثالی از کلمات نا خوانا در فارسی شروع می کنیم و بعد از درک کامل حروف نا خوانا در کلماتی مانند خواهر و خواب می گوییم که از این کلمات در قران نیز وجود دارد و برای آن ها مثال می زنیم و می گوییم که این کلمات حروفی دارند که پوشالی و توخالی هستند و به همین دلیل آن ها را نمی خوانیم .

    بعد از تمرین حروف نا خوانا به دانش آموزان می گوییم که حروف نا خوانا انواع متفاوتی دارند و آن ها را نام می بریم و در مورد آن ها توضیح می دهیم

    نکته:

    ارزشیابی تکوینی در حین تدریس با پرسیدن سؤالاتی از دانش آموزان انجام می گیرد.

     

    ارزشیابی پایانی(5دقیقه )

    از دانش آموزان می خواهیم با توجه به لوحه حروف نا خوانا را نام ببرند و از روی چند کلمه که در آن ها حروف نا خوانا وجود دارد بخوانند .

     

    جمع بندی کلی(2 دقیقه ):

    درس را با کمک دانش آموزان به صورت خلاصه جمع بندی می کنیم مثلا می پرسیم نتیجه درس را بگویید.

     

    تعیین تکلیف (3 دقیقه ):

    جمع آوری اطلاعت درموردحضرت موسی (ع) و گزارش به کلاس به صورت گروهی و درس در جلسه ی بعد پرسیده می شود، فعالیت عملی که برای هر گروه است وباید  انواع حروف نا خوانا ( و ،ا،ل،ی )را بر روی مقوا بنویسند و برای آن ها مثال بزنند.

     

    وقت آزاد (2 دقیقه ) :

    رفع اشکالات احتمالی دانش آموزان

     


    نوع مطلب : طرح درس،
    امکانات

    خبرنامه





    Powered by WebGozar

    پارک وب
    مطالب اخير
    آرشيو وبلاگ
    برچسب ها